1402-09-15 14:00
817
0
87760
حاشیه‌های روز دانشجو در گرگان؛

یخ دانشجویان برای مطالبه‌گری از مسئولان گلستان باز نشد

با وجود مطالبه‌گر بودن دانشجو؛ مراسم ۱۶ آذر امسال در دانشگاه پیام‌نور گرگان جور دیگری رقم خورد و یخ دانشجویان برای مطالبه‌گری از مسئولان باز نشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، زمانی که جامعه در مشکلات غرق می‌شود و راهبردهای مسئولان برای بن‌بست‌شکنی‌ها بی‌نتیجه می‌ماند شک نکنید مسئولان آن جامعه، دانشجویان را در قرنطینه فکری خود قرار دادند.

مگر می‌شود عده‌ای مطالبه‌گر و آرمان‌گر در جامعه پای کار باشد اما مسئولان نداند چه باید بکنند، لذا می‌توان به این نتیجه رسید که اگر مسئولان ۳۶۵ روز سال را روز ۱۶ آذر بدانند و به سراغ قشر مطالبه‌گر دانشجو بروند، ساز و کارهای بهتری در جامعه حاکم می‌شود.

اما در عمل می‌بینیم که اینگونه نیست مسئولان آنقدر خود را درگیر مسائل پیش و پا افتاده کردند که وقتی برای دانشجویان ندارند و لذا حضور آنها در برخی از دانشگاه‌ها برای آنها مثل صندلی داغ می‌شود این مسئله ابعاد دو گانه‌ای را پیش پای مسئولان قرار می‌دهد.

قطعا در دانشگاهی که صدای دانشجو شنیده شود از چنین برنامه‌هایی به گرمی استقبال خواهد شد و اما در مکانی که دانشجو بداند که حرف‌هایش خریدار ندارد استقبال سردی از آن خواهد داشت.

امروز نیز در مسیر چنین نشست‌هایی در دانشگاه پیام نور استان گلستان گفتگویی ترتیب داده شده بود و دانشجویان حتی قبل از شروع مراسم در محل نمازخانه مکان برگزاری این نشست حضور یافتند.

گرچه فضای این نشست خیلی دلچسب دانشجویان نبود ولی دانشجویان آمده بودند تا حرف مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری بشنوند، با وجود آنکه تصور می‌شد سوالات حول موضوع انتخابات باشد اما موضوع مطالبات دانشجویان محور این نشست بود.

در این مراسم هادی احمدی گرچه تلاش کرد که متکلم وحده و تنها گوینده و سخنران مراسم نباشد و انتقادها، گلایه‌ها، حرف‌ها و دردل‌های جوانان و دانشجویان را بشنود اما دانشجویان این دانشگاه آنگونه که باید در این مسیر قرار نگرفتند و این مسئله نشان می‌دهد هنوز که هنوز یخ دانشجویان برای مطالبه‌گری از مسئولان استان باز نشده و باید رفت و آمدها به این دانشگاه بیشتر شود.

دانشجویان انتظار دارند که آزادی بیان به معنای واقعی کلمه در جریان نشست‌های دانشجویی باز باشد و جدال اندیشه‌ها و نقدها سخنان، طنزها و کنایه‌های دانشجویی باعث نشود که مسئولان از دانشجویان دل ببرند.

همچنین دانشجویان می‌گویند که فضا برای نقد عملکرد دولت باید در دانشگاه‌ها تقویت شود و منتقدین و تشکل‌های دانشجویی مخالف سیاست‌های دولت در برابر مسئولان و عملکردهای آنان در استان قرار گیرد و دانشجویان از این فضاهی پرسشگری بتوانند سیاست درست دست پیدا کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان با اشاره به اینکه ۱۶ آذر لیله‌القدر دانشجویی است، گفت: این روز در تقویم کشور نشان از اهمیت آن دارد و دانشجویان نباید نقش خود را در سرنوشت سیاسی کشور کمرنگ ببینند.

هادی احمدی با اشاره به تلاش دشمن برای به هم ریختن فضای علمی بیاان کرد: از دهه ۷۰ دشمنان فتنه‌های مختلفی در کشور ایجاد کردند، فتنه ۷۸ را در کوی دانشگاه رقم زدند، فتنه ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ در حقیقت نقشه مهندسی شده دشمنان برای به هم ریختن فضای علمی کشور بوده است.

وی ادامه داد: دشمنان حتی سال گذشته به مدارس هم رحم نکردند و با مسمومیت‌های سوری تلاش کردند تا کانون‌های علمی ایران تعطیل شود.

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان از دانشجویان به عنوان کنشگر فعال جامعه یاد کرد و گفت: ماموریت شما دانشجویان علاوه بر تحصیل و تهذیب، کنشگری است و باید در جامعه به جهاد تبیین بپردازید.

احمدی اشاره‌ای هم به ۱۱ اسفند و برگزاری دو انتخابات مهم در کشور پرداخت و از دانشجویان خواست به عنوان نخبگان جامعه در تبلیغ و تهییج مردم در مشارکت حداکثری تلاش کنند تا شاهد عزت هر چه بیشتر انقلاب اسلامی در جهان باشیم.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های دولت سیزدهم گفت: اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است باید بدانید دولتی که آقای رئیسی در سال ۱۴۰۰ تحویل گرفت روزانه ۷۰۰ فوتی کرونا در کشور داشتیم ارتباط با کشورها قطع بود اما اکنون شرایط خیلی فرق دارد ۱۵۰ میلیون دوز واکسن در کشور تولید داریم و میزان صادرات و فروش نفت افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان با اشاره به بهبود وضعیت آب و برق در استان بیان کرد: گلستان از جمله استان‌هایی بود که با قطعی مکرر آب و برق مواجه بود اما با مدیریتی که انجام گرفت و اعتبار چند هزار میلیاردی طی دو سال گذشته این مشکلات تا حد زیادی برطرف شدند.

احمدی با اشاره به اینکه ۴۰ چالش در این استان استخراج شده است، گفت: یک ابرچالش استان موضوع خلیج گرگان بود که با لایروبی انجام شده وضعیت خوبی حاصل شده است.

از قسمت‌های جالب مراسم روز دانشجو خاطره‌گویی دانشجویان بود از جذابیت‌های دوران تحصیل حرف‌هایی به میان آمد که باعث خنده حضار شد خاطرات تلخ و شیرینی که حالا کوله‌باری از تجربه شدند، این دانشجوی گرگانی از زمان امتحانات پایان‌ترم صحبت کرد که برای امتحان یک درس عمومی خیلی وقت گذاشته بود تا نمره ۲۰ بگیرد.

کتاب را به قول خودش جوری خوانده بود که صفحات آن سیاه شدند وقتی برگه امتحان را توزیع کردند او فقط یک صفحه آن را دید و برای پاسخ به ۶ سوال چهار برگخ پاسخنامه را پر کرد غافل از اینکه سوالات دیگری هم پشت برگه امتحانی بودند که باید آنها را جواب می‌داد.

این دانشجو می‌گوید من آن روز خوشحال از اینکه نمره‌ام را کامل می‌گیرم زودتر از همه دانشجویان برگه خود را تحویل دادم، اما دیدم که بقیه دانشجویان مرا با تعجب نگاه می‌کنند که چطور در وقت کمی توانستم به سوالات پاسخ دهم، در محوطه دانشگاه منتظر دوستانم بودم، انها از من سوال کردند راستی جواب سوال ۱۱ و ۱۵ چه میشد که انگار آب یخ روی من ریختند مگر سوالات از ۶ تا بیشتر بود؛ آنجا بود که فهمیدم عجله کردن چه دردسر بزرگی برایم ایجاد کرد خلاصه موضوع را با استاد در میان گذاشتم و تا راضی شود نمره قبولی را به من بدهد و این تجربه خوب از دانشگاه برایم درس زندگی شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.